באדיבות החברה הכלכלית חיפה שלושה ספקים בינלאומיים עברו את שלב המיון לפרויקט הרכבל, שהיקפו הכספי נאמד בסכום של כ-200 מיליון שקל. שלוש החברות שנבחרו הן לייטנר, דופלמאייר האוסטרית ופומה מגרמניה, כולן נחשבות ליצרניות רכבלים מהוותיקות בעולם.

דופלמאייר הקימה בישראל, בין היתר, את הרכבל באתר החרמון ובראש הנקרה. הרכבל החדש עתיד לקשר בין צומת הצ'ק-פוסט במפרץ לבין הטכניון והאוניברסיטה.

פרויקט הרכבל הינו פרויקט המוקם ביוזמת העירייה, ומקודם בתמיכת משרד התחבורה ובשיתוף פעולה של החברה הכלכלית לחיפה וחברת יפה נוף.

"החברה הכלכלית מכינה פרוגרמה תיירותית המתייחסת לערכי טבע, נוף והיסטוריה לאורך תוואי הרכבל", אמר ראש העיר, יונה יהב. "לראשונה בארץ, נפעיל בחיפה רכבל תחבורתי, שהנוסעים בו ייהנו גם מנוף ייחודי ומחוויית נסיעה".

קו הקרוניות, באורך 4.6 קילומטרים, יעפיל לגובה של 460 מטרים. מדי 11 שניות ייצא קרון שבו יוכלו לנסוע שמונה נוסעים, ובסך-הכול הרכבל יאפשר הסעת 2,500 נוסעים מדי שעה. הנסיעה מהצ'ק-פוסט לטכניון תימשך 11 דקות, ומהטכניון לאוניברסיטה 6 דקות נוספות. הרכבל אמור להתחיל לפעול בשנת 2010.

עקב מורכבות הפרויקט, הוחלט לפצל את המכרז לשלושה חלקים נפרדים: בחירת ספק (יצרן הרכבל), בחירת קבלן לעבודות הנדסה אזרחית ולבסוף בחירת זכיין שיפעיל את הרכבל.