צילום: אבי שמול חודש לאחר הנחת אבן הפינה לפרויקט כביש עוקף קריות, כבר נחצבו מהקרקע 20 אלף מ"ק של עפר, שנגרס ומוחזר כחומרי מילוי בעבור הפרויקט. כך מסר מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר.

ויז'ניצר: "למיחזור הקרקע הקיימת בתוואי הכביש יתרונות עצומים. בראש ובראשונה, אנו מונעים שפיכתו של אותו החומר באתרי הטמנה, כפי שנהוג היה לעשות במשך שנים רבות. במקביל, אנו חוסכים חציבתו של חומר הנדרש למצעים ולעבודות, שהפקתו גורמת נזקים לטבע".

"מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים הוסיף כי "יתרון נוסף הוא החיסכון הכרוך בשינוע חומרים מרחוק, בזכות הקמתה של מגרסה בשטח הפרויקט".

לדבריו, פרויקט כביש עוקף קריות, המבוצע על ידי "שפיר הנדסה", נועד ליצור תוואי נסיעה חדש, שייפתח במלואו לתנועה לקראת סוף 2013 . המסלול, שיתחיל מכביש 22 (דרך המפרץ), יהיה בן 14 קילומטרים ויאפשר נסיעה ללא עצירה ברמזורים לאורך הקריות, עד להתחברותו לכביש 4, דרומית לעכו.