צילום: מישל דוט קום מספר דוחות החנייה הניתנים מידי שנה בעיר ירד בצורה משמעותית. מספר הדוחות עומד כיום על כ-112 אלף דוחות בשנה, וזאת בהשוואה לכ-145 אלף בשנה קודמת.

הירידה במספר הדוחות, על פי ראש מינהל התפעול בעירייה, דוד לוריא, אינה מקרית אלא מגמתית. לדבריו של לוריא, העירייה החליטה על מהפכה בנושא מדיניות החנייה והאכיפה בעיר, וביטוי למגמה זו ניתן לראות בין היתר בירידה במספר הדוחות שניתנו.

"המדיניות שלנו בנושא ברורה", אומר לוריא, "אנו מחמירים עם נהגים שמפריעים לתנועה והולכי הרגל, ומקלים עם נהגים שעברו עבירות חנייה קלות ושאינן מפריעות לתנועה".

במסגרת המדיניות החדשה שמנהיג לוריא בעירייה, הונחו 50 פקחי העירייה הפועלים ברחבי העיר, לא למהר לתת דוחות לרכבים החונים בכחול לבן,
ושעברו בדקות ספורות את זמן החנייה המוקצב להן.

"הרעיון הוא לתת שירות לתושב ולא לתפוס אותו על קטנות", מסביר לוריא, "אם בעבר הפקחים נתנו דוחות מיד כשעבר הזמן המאושר בכרטיס החנייה, כיום אנו נותנים שהות של מספר דקות כדי שנהגים יוכלו להגיע לרכבם".

"המטרה של המדיניות החדשה היא בראש ובראשונה רווחת התושבים. אין לנו כוונה להעשיר את העירייה באמצעות מתן דוחות חנייה, ולראיה אנו נותנים פחות דוחות. יש לנו כוונה לאפשר לתנועה לזרום, לא לעכב תושבים בדרכם לעבודה או למקומות הבילוי, וכן לאפשר להולכי רגל מעבר בטוח ונוח במדרכות".

אז היכן העירייה דווקא החמירה את מדיניות האכיפה, והיכן ניתנים יותר דוחות? בכבישים הראשיים ובחסימת תנועה. פקחי העירייה הונחו לגלות מינימום סובלנות כלפי רכבים חוסמים, ולתת להם דוחות מכסימליים.

"אגף החנייה לא יגלה הבנה לחסימת התנועה, וחסימות המעבר במדרכות", אומר לוריא, "בטיחות התושבים עומדת מעל הכול. על כך לא נתפשר וניתן דוחות".