צילום: ויז'ואל/פוטוס עברית שפה קשה, כפי שיעידו ודאי התלמידים הערבים. כדי להתגבר על הפחדים בלימוד השפה וליצור בקרב התלמידים מוטיבציה לדעת עוד, המציאה מורה ערבייה שיטה חדשה ההופכת את לימוד השפה למשחק בין התלמידים.

מורה בוגרת המכללה האקדמית לחינוך אורנים, ג'יהאן עואד דבאח, הגתה רעיונות יצירתיים, המדרבנים את התלמידים ללמוד את השפה העברית. דבאח: "התלמידים הם קודם כל ילדים, לכן צריך לחפש את מה שהם אוהבים - משחקים".

המשחקים כוללים הרכבת מלים מגפרורים, בניית מלים באמצעות פלסטלינה, שירה, חרוזים ודרכים נוספות שבאמצעותן ניתן להמחיש את החומרים הנלמדים.

דבאח ממליצה להמציא משחקים בשעת השיעור, וכך להשאיר את הילדים ערניים ומתעניינים. היא מציעה להקליט את הילדים ולהשמיע להם את ההקלטה, לשחק במשחקי פנטומימה, להמציא שירים וחרוזים, לכתוב בפלסטלינה ובגפרורים ועוד.

הבלוג שלה זוכה להצלחה רבה בקרב מורים ללשון עברית, בעיקר בבתי הספר הערבים. "אני תמיד נתקלת בבקשות למתן הצעות לפעילויות יום-יומיות לתלמידים, בדרכים לגיוון בשיטות ההוראה וכיצד אפשר לצאת מהחד-גוניות של האווירה המאפיינת כיתות. כן, אני אהיה הראשונה שתודֶה שלפעמים, אין מה לעשות, התלמידים היקרים שלנו משתעממים".