צילום: ניר גולן מנכ"ל חברת יפה-נוף, דורון מגיד, נפגש עם הממונה על התקציבים במשרד התחבורה, וקיבל אישור לתקציב עבור תיקון כביש חוף שמן. האישור ניתן לאחר שמשרד האוצר אישר את התקציב עבור משרד התחבורה.

כל הגורמים הנוגעים לדבר, דהיינו חברת יפה-נוף, משרד האוצר ומשרד התחבורה, סיכמו כי התקציב יוכנס כבר לספר התקציב לשנת 2011, פעולה שתזרז את טיפול בנושא כביש חוף שמן.

הפגישה בין מנכ"ל חברת יפה-נוף ונציגי משרד התחבורה התקיימה יומיים בלבד לאחר פרסום הכתבה בעיתון "ידיעות חיפה", ולאחר שהצדדים הבינו את הסכנה הטמונה בכביש גישה משובש לנמל חיפה. לפני שבועיים נפלה מכולה ממשאית שנסעה בכביש חוף שמן. במהלך נסיעתה נכנסה המשאית לבור בכביש, והמכולה השתחררה ונפלה. בורות רבים נוספים קיימים בדרך המשובשת והמסוכנת ביציאה מהנמל.

בכביש הנדון עוברים מדי שבוע מאות משאיות המובילות מכולות. בין החומרים אותם מובילות המשאיות חומרים מסוכנים ביותר, העושים את דרכם למפעלי התעשייה הכבדה והמפעלים הפטרוכימיים במפרץ. אם לפני כשבוע הייתה נופלת המשאית "הלא נכונה", כזו המכילה חומר מסוכן כדוגמת ברום, אזי היינו עדים לאירוע רב-נפגעים, שאף יכול היה לגרום לתגובת שרשרת במפעלים סמוכים, וכמובן לאבידות רבות בנפש.

חבר מועצת העיר, שלמה גלבוע, מתריע מפני הסכנה הטמונה בכבישים רעועים, וקורא לגורמים האחראיים, לפעול במהירות להסדרת הנושא. "כדי למנוע תאונות מיותרות ונפילות מכולות ממשאיות, ברור לכל מה צריך להיעשות", אומר גלבוע, "יש לבצע תכנון מחדש של הכניסה המזרחית לנמל חיפה דרך כביש חוף שמן. יש לוודא כי התשתיות הרלוונטיות, דהיינו צינורות מים, כבלי חשמל ועוד, יונחו לפני הסלילה, וזאת כדי למנוע פתיחה מאוחרת של הכבישים.

"יש לקבוע נתיב נסיעה ברור ומסודר לרכבים הנכנסים לנמל והיוצאים ממנו. הנתיבים חייבים להיות מלווים בשילוט מתאים. יש לדאוג כי נתיבי הנסיעה של משאיות המגיעות ביום ובלילה, יהיו הבטוחים ביותר עבורם. התאונה הבאה עלולה לעלות לכולנו ביוקר".

עם פרסום הכתבה, נמסר ממשרד התחבורה כי האחריות לטיפול בנושא שייכת בלעדית לעיריית חיפה וזו, כאמור, יזמה פעולה מיידית על-ידי פגישת מנכ"ל יפה-נוף ונציגי משרד התחבורה. כעת יש להמתין להסדרת התקציבים, בסך מיליונים בודדים, וכדי שתושלם התוכנית לשיפוץ הכניסה לנמל.