צילום: מישל דוט קום חברת מועצת עיריית חיפה, ד"ר עינת קליש-רותם, הוזמנה להשתתף במפגש ראשי ערים מהצפון, שהתקיים במכללת הגליל המערבי, בצד חברי הכנסת רינה פרנקל ודוד אזולאי, ראשי ערים ואנשי עסקים. במפגש נדונו מהלכי המדינה ומוסדות התכנון. הזמנתה של ד"ר קליש-רותם, כנציגה היחידה מחיפה, באה על רקע הפעילות שהיא מובילה למען חיזוק חיפה כמטרופולין הכלכלי והתרבותי של הצפון. לטענת קליש-רותם, הדרג הפוליטי בחיפה חסר ראייה אורבנית רחבה, אינו רואה את תפקידו כמנהיג המטרופולין, פוגע במאמצי ההתחזקות של היישובים הסמוכים ומתרחק משיתוף פעולה העשוי לקדם את האזור.

כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet

זה חודשים שקליש-רותם נפגשת עם ראשי הערים בצפון, משתפת אותם בחזונה להפוך את צפון הארץ לפרובאנס של ישראל ואת מפרץ חיפה לריביירה שאורכה כ-15 ק"מ בין חיפה לעכו. "גם פרובאנס בצרפת נתמכת כלכלית, תרבותית וחברתית על-ידי הערים מרסיי וניס", היא הדגישה.

קליש-רותם אמרה במפגש ראשי הערים כי לא ניתן לדבר על מטרופולין חיפה ועוצמתה הכלכלית ללא שימת דגש על שדה התעופה הזנוח והדועך. כדי להפכו לשדה מדרגה 2, כזה שיקלוט טיסות מאירופה, מפרידה הארכה של 500 מטר בלבד, 300 מהם כבר נמצאים בשלבי תכנון על-ידי המדינה.

"את 200 המטרים הנותרים חומדת חברת נמלי ישראל לשם הקמת נמל המפרץ, נמל העתיד לשמש בין השאר לאחסון ולהובלת דלקים וחומרים
מזהמים", סיפרה קליש-רותם, "בידי 'חיים בחיפה' מסמכים שלפיהם שדרוג שדה התעופה הוא בר-היתכנות. בנוסף, עלות הקמת הנמל מוערכת ב-4 מיליארד שקל בעוד הארכת מסלול שדה התעופה מוערכת ב-100 מיליון שקל בלבד. תרומתו הפוטנציאלית של הנמל לכלכלת הצפון ככל הנראה לא עברה בחינה מקצועית ובוודאות מעולם לא נחשפה לציבור. לעומת זאת, להפעלת שדה התעופה יתרונות עצומים בדמות 4,000 מקומות עבודה וחיזוק ענפי התיירות והעסקים. שדה תעופה יביא תיירים וצליינים מאירופה ויהפוך את חיפה למוקד טיולים בה ובצפון בזכות האטרקציות הרבות שאינן ממומשות. מיותר להסביר את נחיצות קיומו של שדה תעופה בימי מלחמה עת נתב"ג עלול להיסגר, כפי שקרה בצוק איתן".

קליש-רותם התייחסה גם לנושא הרעש ואמרה כי מדובר בנחיתות ובהמראות באזור מרוחק מסביבת מגורים. לשם ההשוואה, למרות ששדה דב בתל-אביב מרוחק כ-250 מטר בלבד משכונות היוקרה רמת-אביב ושיכון ל', קרנן לא ירדה. קריית-חיים, לעומת זאת, נמצאת כקילומטר וחצי ויותר מהמסלול. קליש-רותם סיימה בנחרצות: "כדי להיות המטרופולין של הצפון זקוקה חיפה לחשיבה כלכלית מחודשת ולעבודה רבה".