צילום: shutterstock 118 בני אדם בעיר נפגעו בשנת 2013 בתאונות פגוש קדמי-פגוש אחורי, תאונות שמקורן באי-שמירת מרחק. תאונות כאלו הן סוג נפוץ של תאונה, הנגרמת כשרכב מתנגש בחלק האחורי של הרכב שלפניו, כששניהם נמצאים באותו הנתיב ונוסעים לאותו הכיוון. רוב תאונות אלו מתרחשות מכיוון שהנהגים נוסעים קרוב מדי לרכב שלפניהם ומתקיים שילוב של האטת הרכב הראשון וחוסר קשב של נהג הרכב העוקב.

תאונות פגוש קדמי-פגוש אחורי נגרמות בשל אי-שמירת מרחק מכלי הרכב שמלפנים. שמירת מרחק מכלי הרכב שלפנים היא אחת הפעולות הפשוטות שיכולות למנוע תאונות דרכים. זוהי חובה בטיחותית ממדרגה ראשונה, המשמשת בסיס נכון לקבלת החלטות בזמן ונותנת מרחב תמרון ושליטה אם ישנו צורך בבלימת חירום פתאומית. בתקופת החורף, כשהכביש רטוב והראות לקויה, לשמירת המרחק יש חשיבות גבוהה ליכולת העצירה.

מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב: "יש פתרונות טכנולוגיים אבל מחירם גבוה מדי. תקציב המדינה חייב לוותר על הכנסות מאביזרי בטיחות כדי לסייע לנהגים לרכוש אותם, רכישה שתוכל להביא לחיסכון של מאות מיליונים מדי שנה. אם המדינה הייתה מאפשרת רכישת אמצעי מיגון לרכבים בהנחה, ניתן היה להפחית את מספר הנפגעים".

לדברי אבואב, אחת הדרכים שבאמצעותן ניתן להקטין ולצמצם תאונות פגוש קדמי-פדוש אחורי היא על-ידי אמצעים טכנולוגיים מתקדמים הכוללים חיישנים מיוחדים בקדמת הרכב שמזהירים את הנהג כשהוא נוסע קרוב מדי לרכב שלפניו. אמצעים אלו קיימים בשוק אך נהגים רבים אינם מודעים להם. אילו המדינה הייתה מקנה הנחה משמעותית ומסבסדת אמצעים טכנולוגיים אלו, ייתכן שנהגים רבים היו נחשפים להם ורוכשים אותם, ותאונות רבות היו נמנעות.