צילום: shutterstock בחורף שעבר נפגעו בתאונות דרכים ברחבי חיפה 360 בני אדם, ארבעה מהם נהרגו. כך עולה מנתונים של עמותת אור ירוק. כזכור, החורף שעבר היה שחון במיוחד וכמעט לא ירדו בו גשמים, והחשש הוא שאם התחזיות יתממשו ואכן החורף הקרוב יהיה גשום ביותר, מספר התאונות יהיה גדול בהרבה.

כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet

בעמותת אור ירוק הסבירו כי במזג אוויר חורפי הכביש חלק, אחיזת הצמיגים בכביש טובה פחות וקיימת סכנת החלקה. לכן במזג אוויר גשום יש להפחית את מהירות הנסיעה, לשמור מרחק רב יותר מהרגיל מהרכב שמלפנים ולהגביר ערנות, במיוחד בסביבת בתי ספר וגני ילדים. כמו כן, יש לבדוק את תקינות הצמיגים לפני שמתחיל החורף כדי לוודא שהם אינם שחוקים או יבשים וכי לחץ האוויר בהם תקין.

הנראות בחורף חשובה מאוד, הן לנהג הרכב והן לשאר הנהגים בכביש. לכן יש להדליק אורות גם ביום וגם בדרכים העירוניות. בימים שבהם קיים ערפל
צריך להדליק אורות דרך ולהימנע מעקיפות מסוכנות. כמו כן, יש לוודא כי מגבי הרכב לא יבשים וכי יש מים במיכל המגבים. בנוסף, חשוב מאוד לשים לב לכך שהמצבר, האורות והבלמים תקינים ומוכנים לנסיעה בגשם ועל בוץ.

מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב: "דווקא מנתוני החורף הנוכחי אנחנו חייבים להסיק כי הירידה בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עלולה להביא לבכייה לדורות בעליית מספר ההרוגים. לא רק הנהג אשם בתאונות דרכים אלא גם התשתיות, במיוחד בחודשי החורף הגשומים. הקיצוץ בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יגרום לכך שלא יושקעו משאבים כדי לשפר את מצב הכבישים. התוצאה העגומה של מצב זה היא שמקומות שבהם עלולים להיווצר מפגעים מסכני חיים בעתות גשמים, כמו הצפות והיווצרות בורות, עלולות להתרחש תאונות דרכים קטלניות. על המדינה לעצור את הקיצוץ המתמשך כדי למנוע את אובדן החיים הבא".