צילום: shutterstock העירייה השלימה את פרישׂת מצלמות התנועה ברחבי העיר שבאמצעותן היא מחלקת אלפי דוחות חנייה מדי חודש. בדיקת "ידיעות חיפה" מצאה כי רק בשלושת החודשים האחרונים (אוגוסט-אוקטובר) חולקו 6,189 דוחות לנהגים. הדוחות ששוויים הממוצע 250 ש"ח מסתכמים ביותר מ-1.5 מיליון ש"ח שנכנסים לקופת העירייה מדי שלושה חודשים, ובסך הכול כ-6 מיליון ש"ח בשנה.

נהגים שפנו למערכת העיתון מתלוננים על שיטת מתן הדוחות, שהעירייה היא הראשונה להפעילה בישראל. לטענתם, הם מתקשים להתמודד עם קבלת דוח כשאינם יכולים להציג את טיעוניהם בזמן אמת. "העירייה לא משתמשת בפקחים", אומר משה מהכרמל, "אתה מקבל דוח אחרי מספר חודשים ואתה לא זוכר מה היה בכלל באותו הרגע. אתה לא יכול להסביר לפקח מדוע עצרת לשלוש דקות כי אין עם מי לדבר. לא בטוח שזה חוקי בכלל".

היועץ המשפטי לעירייה עו"ד רשף חן טוען כי כל הנושא החוקי הוסדר וכי אין כל מניעה לחלק דוחות באמצעות שימוש במצלמות. לדבריו, במקרים שבהם התקיימו ערעורים קיבל בית המשפט את עמדת העירייה. "הנושא המשפטי הוסדר וכבר בשנת 2010 קיבלו פקחי העירייה סמכויות אכיפה שמאפשרות להם לחלק דוחות שבעבר ניתנו רק על-ידי המשטרה", אומר עו"ד חן, "לא ניתנים דוחות על חנייה בכחול-לבן אלא בגין עבירות חמורות".

מנהל רשות החנייה דוד אסולין אומר כי הדוחות ניתנים לאחר שהובהר כי נעברה העבירה. אסולין: "ברחבי העיר פרושׂות 12 מצלמות בצירים המרכזיים בעיר. מטרתן היא הסדרת התנועה. הדוחות ניתנים במקרים של הפרעה לתנועה, חסימת צירים או עמידה על מעברי חצייה. הפקח יושב במוקד ולאחר שהמחשב סופר שלוש דקות שבהן הרכב לא זז ניתן הדוח. לעתים יש גם נציגת משטרה במוקד אך אין זה מחייב".

אסולין טוען כי אין זה מעניינה של העירייה כמה כסף מכניסה חלוקת הדוחות וכי כל עניינה הוא הסדרת התנועה. "המסר לחיפאים ברור. על תעמדו היכן שאסור ואל תחסמו את צירי התנועה. העיר מצולמת והדוחות ניתנים", אומר אסולין.