צילום: Index Open 82 אחוז מהציבור לא מעדיפים לקנות פירות וירקות ממותגים ולדעת 86 אחוז, מחירי פירות ממותגים לרוב יקרים יותר מאלה שאינם ממותגים. כ-65 אחוז אינם מעדיפים פירות בעלי מדבקות הממתגות את הפרי בזמן הקנייה לעומת 35 אחוז המעדיפים פירות עם מדבקות של שם המותג. כך עולה ממחקר חדש שהסתיים בימים אלה בבית הספר למינהל עסקים במרכז האקדמי כרמל בחיפה בהנחייתו של סגן דיקן בית הספר ד"ר יוסי מלמד.

כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet

המחקר, שערכו סטודנטים למינהל עסקים, קובע כי רוב הצרכנים יקנו ירקות ופירות ללא ייחוס חשיבות לשם המותג וכי הם תופסים את מותגי הירקות והפירות כיקרים יותר. חצי מהנשאלים טוענים שמדבקת המותג על פירות אינה משדרת איכות.

65 אחוז מהנשאלים ענו כי שמעו על מותגי פירות וירקות ו-57 אחוז זוכרים שמות של מותגי פירות וירקות, אך רוב הנשאלים (82 אחוז) אינם מעדיפים
לקנות פירות וירקות ממותגים. יתרה מזו, 86 אחוז מהנשאלים ענו כי מחירי פירות ממותגים לרוב יקרים יותר מאשר אלו שלא. ניתן לראות כי רוב הנשאלים (65 אחוז) אינם מעדיפים פירות בעלי מדבקות הממתגות את הפרי בזמן הקנייה לעומת 35 אחוז המעדיפים פירות עם מדבקות של שם המותג.

ממצא מפתיע הוא ש-51 אחוז מהנשאלים סברו שמדבקה אינה משדרת איכות ורק 47 אחוז זכרו במידה זו או אחרת פרסומות של מותגי ירקות ופירות. מותגי הפירות והירקות המוכּרים ביותר בקרב הנשאלים הם ענבי טלי ו-Jaffa (כ-75 אחוז) וכן עין-יהב ובראשית (43 אחוז).

ד"ר מלמד ציין כי מהמחקר עולה שבחירתו של הצרכן בירקות ובפירות מסוימים מתבססת בעיקר על חושי הראייה והמישוש, וכי הוא אינו מעניק ערך מוסף רב למיתוג. מותגים של ירקות ופירות טריים לא מהווים אינדיקטור של איכות.