צילום: index open חברי מועצת העיר מסיעת הירוקים בחיפה ירון חנן ואביהו האן הגישו הצעה לסדר שבה הם קוראים לבטל את תאגיד המים העירוני ולהחזיר את שירותי המים לאחריות העירייה. לדבריהם, בסקר שערכה הכנסת בקרב הציבור בארץ עולה תמונה חד-משמעית: 88 אחוז מהציבור טוענים שחשבונות המים שהם מקבלים מנופחים (בהשוואה למצב שקדם להקמת תאגידי המים) ו-75 אחוז בעד ביטול תאגידי המים.

כל הסיפורים גם בסלולרי: הורידו את האפליקציה החדשה של mynet

עוד נטען כי נתון אחר מציג תמונת מצב דומה, אך מכיוון שונה - תושבי הערים שסירבו להצטרף לתאגידי מים, דוגמת נשר, מרוצים ממחירי המים ומשירותי המים והביוב שהם מקבלים יותר מאשר תושבי ערים שבהן הוקמו תאגידים. הירוקים טוענים כי לפי פרסומים עלויות ההנהלה והמשכורות של תאגיד מי כרמל מגיעות לכ-8 מיליון שקל, ובהשוואה לערים אחרות מדובר במספרים גבוהים.

"לפי מספר התלונות המגיעות אלינו מרחבי העיר, לא רק שעלויות המים והביוב זינקו בצורה חדה מאז המעבר שנכפה עלינו מצד העירייה אל מי כרמל,
אלא שחלה ירידה ממשית ברמת השירות בתחום המים והביוב וברמת ההיענות של התאגיד לתלונות תושבים", ציינו הירוקים, "כל התלונות הרבות עוסקות בפניות של תושבים אל התאגיד שנדחות בתירוצים ובהסברים שונים, כאשר תמיד בשורה התחתונה התאגיד שולח יד ארוכה לכיסו של הלקוח, לא מוסר נתונים מלאים אם בכלל, קיים קושי אמיתי לבקר את החשבונות של התאגיד והוא מפעיל בברוטליות חברת גבייה נגד לקוחות שאיחרו מעט בתשלום החשבונות".

"במי כרמל גם מתנערים לא פעם מנזקים שגרמו לרכושם של תושבים בעת פיצוצי צנרת השייכים לתאגיד ומתחמקים מפיצוי על הנזקים הרבים", טענו עוד בירוקים. "אנו מטפלים כעת בתלונה כזו בנווה-דוד, שם תושבים קשי יום סבלו מנזקים רבים ויקרים לרכושם המשותף מפיצוץ צינור מים ראשי ברחוב שנמצא מעל הכניסה לבניין שלהם. התאגיד מנצל לכאורה את כוחו, לא עונה לפניות חוזרות ונשנות או פוטר עצמו בלי בדיקה ראויה של הבקשות, למרות שדי קל לאמת את תלונות התושבים במקום".

הירוקים הדגישו כי הם מצפים שראש העיר ואיתו כל חברי המועצה יצטרפו למאבק שמובילים ראשי ערים רבות בארץ עם שורה ארוכה של חברי כנסת ושר האנרגיה והמים לביטול תאגידי המים הבזבזניים והלא-יעילים והחזרת כל השירות הזה לעיריות, ולחלופין להביא לצמצום דרמטי במספר התאגידים (העומד כיום על 55) תוך הגברת הפיקוח הציבורי והממשלתי עליהם והשגת התייעלות מירבית, ירידה משמעותית במחירים ושיפור השירות.