צילום: shutterstock בעיית עומסי התנועה בסביבת אצטדיון סמי עופר נמשכת בימים שבהם מתקיימים משחקי כדורגל המוניים והדבר מהווה מטרד לציבור הנהגים בכניסה הדרומית לעיר. במוצאי שבת, עם סיום משחק הכדורגל בין מכבי חיפה לעירוני קריית-שמונה במסגרת ליגת העל, נרשמו עומסי תנועה כבדים בכבישים בסביבת האצטדיון.

המשטרה שהייתה פרושׂה באזור בכוחות מתוגברים הכווינה את אלפי הרכבים שיצאו בבת אחת מחניוני האצטדיון הסמוכים וניסתה למנוע את עומסי התנועה שהורגשו ברוב הכבישים בסביבה ובהם כביש 4 לכיוון טירת-כרמל, כביש פרויד מצומת מת"ם למרכז חורב, רחוב פלימן הסמוך לקניון חיפה והכבישים המובילים למנהרות הכרמל.

בנוסף, עם סיום המשחק החלו אוהדים רבים, בהם אנשים שהחנו את רכביהם בחניונים המרוחקים מהאצטדיון ונוסעי התחבורה ציבורית, לצעוד בשולי כביש 4 וחלקם אף חצו כבישים סואנים. הדבר מהווה סכנה בטיחותית הן להם והן לנהגים בכבישים ועלול להסתיים בתאונות דרכים קטלניות. נזכיר כי עם פתיחת האצטדיון החדש לפני מספר חודשים השיקה העירייה בשיתוף גורמים נוספים תוכנית מיוחדת, סָמִיסָבִיב, שמטרתה למנוע בעיות תחבורה במערך התנועה והחנייה ההיקפיות של האצטדיון החדש.

במסגרת התוכנית הוקמה מערכת בקרה, שליטה וסנכרון התנועה אל האצטדיון ובתום האירוע פיזור כלי הרכב. התוכנית מחלקת את מתחם האצטדיון לארבעה כיווני הגעה: ממזרח - מנהרות הכרמל וכביש פרויד; מדרום - כביש 4; ממערב - כביש 2; ומצפון - שדרות ההגנה. לפי התוכנית, תנועת הרכבים מופנית באמצעות שילוט, סדרנים ושוטרים למגרשי החנייה המצויים במרחק הליכה מהאצטדיון. ומערכת מידע ממוחשבת מספקת מידע בזמן אמת על תפוסת החניונים, על עומסי התנועה בצירים המובילים ועל צמתים חסומים.

בנוסף הנהגים והולכי הרגל מכוונים ומאובטחים על-ידי מאות שוטרים, סדרנים ופקחים המוצבים לאורך צירי התנועה והחניונים. דגש מיוחד מושם על עידוד השימוש בתחבורה הציבורית כדי לגרום לצמצום מספר הרכבים הפרטיים המגיעים לאצטדיון. לאחרונה אף סוכם בין העירייה למשרד התחבורה על הארכת קווי המטרונית לרחבת האצטדיון עצמו במטרה לפזר את האוהדים המבקשים לנסוע בתחבורה ציבורית בבטחה, ביעילות ובזמן מינימלי.