צילום: shutterstock שירות חדש ברפואת ילדים הושק במכבי שירותי בריאות. מעכשיו הורים מודאגים יכולים להתקשר לרופא הילדים ולהתייעץ עימו בכל בעיה שצצה בשעות הערב, כשהמרפאות סגורות. כבר בשבוע שעבר הצילה ד"ר מרב בר דיין ילדה שנחנקה מבליעת עגיל באמצעות שיחה באפליקציה.

השירות הדיגיטלי החדש נקרא "רופא הילדים שלי", והוא מאפשר להורים לילדים עד גיל 18 לפנות לרופא הילדים האישי שלהם באמצעות הטלפון החכם או אתר האינטרנט של הקופה לאחר שעות הפתיחה המקובלות של המרפאות. התיק הרפואי של הילד יהיה נגיש בפני הרופא כך שיוכל באמצעות האפליקציה לתת מענה והמשך טיפול ומעקב אחר מצבו של הילד.

ד"ר מרב בר דיין, רופאת ילדים בחיפה, הצטרפה לשירות וכבר הספיקה לעזור בשיחת וידיאו באפליקציה לתושבת העיר בת 23 שבתה בלעה עגיל בזמן ששיחקה בבית. "אני מאוד מאמינה בשירות וביעילותו ומקווה שיותר מטופלים ורופאים יצטרפו כי הוא באמת נותן מענה בזמן אמת", אמרה ד"ר בר דיין.

"בזמן שקיבלתי את שיחת הווידיאו מהאם", סיפרה ד"ר בר דיין, "הדבר הראשון שרציתי לוודא הוא שהילדה נושמת ולא נחנקת. לאחר שיכולתי לראות את הילדה ולשמוע את הנשימות שלה היטב, יכולתי להוריד את הלחץ מהאמא ולשלוח אותה להמשך טיפול מסודר ללא פאניקה. אין ספק שהשירות הזה הוא חדשני, ועוד צריך להכיר אותו כדי לדעת למקסם אותו".

האמא המבוהלת שהשיחה באפליקציה הרגיעה אותה, סיפרה: "לא מצאתי את העגיל ופתאום הילדה אמרה לי שהיא בלעה אותו. נבהלתי נורא. ד"ר בר דיין עזרה לי ברגע האמת ועזרה לי ברגע מאוד קריטי עבורי הודות לשירות המדהים הזה. אני אסירת תודה".

ממכבי נמסר כי שירות "רופא הילדים שלי" מאפשר להורים לשוחח עם רופא הילדים האישי שלהם באמצעות שיחת טלפון או ווידיאו בשעות 23:00-19:00 בימי חול, בשבתות ובחגים, כשהמרפאות סגורות.